12 aug. 2013

Recenzie " Destine la limita " de Katie McGarry

Cartea este disponibila în Romania la editura Epica (aici) și la Librăria Online Libris(aici)

Synopsis:

ATÂT DE DIFERIȚI UNUL FAȚĂ DE CELĂLALT… ŞI TOTUŞI, ATÂT DE POTRIVIŢI.
Nimeni nu ştie ce s-a întâmplat în seara în care Echo Emerson s-a transformat, dintr-o fată populară, cu un iubit sportiv, râvnit de multe dintre colegele ei, în bârfita paria cu cicatrice „monstruoase” pe braţe. Nici măcar Echo nu-şi poate aminti întregul adevăr despre seara aceea oribilă. Tot ceea ce ştie este că vrea ca totul să revină la normal.
Dar când Noah Hutchins, singuraticul teribil de sexy, îmbrăcat cu geaca lui neagră din piele, obişnuit să se folosească de fete, pătrunde exploziv în viaţa ei, cu o atitudine de dur, însă şi cu o surprinzătoare capacitate de înţelegere, lumea lui Echo se schimbă într-un fel pe care ea nu şi l-ar fi putut închipui vreodată. Normal ar fi ca ei doi să nu aibă nimic în comun. Iar cu secretele apăsătoare ale fiecăruia, să fie împreună pare, în mare măsură, imposibil.
Numai că, la răscrucea destinelor lor, normalitatea capătă alte valenţe, şi nebuneasca atracţie dintre ei refuză să dispară. Iar Echo se vede nevoită să se întrebe până unde ar putea forţa limitele, şi cât ar fi dispusă să rişte pentru singurul băiat capabil s-o înveţe cum să iubească din nou.

Recenzie:

Voi începe prin a vă mărturisi că am început să citesc această carte din curiozitate. "Destine la limită" este genul de carte despre care toată lumea vorbește și în jurul căreia s-a făcut multă vâlvă. După ce am citit-o, pot să vă spun că merită toată publicitatea pe care a primit-o. Este un roman despre viață, despre prietenie și adevărata putere a dragostei. O lectură alertă a unei carți despre autocunoaștere, trecut și prezent. Un must-read pentru cei cărora le plac poveștile de dragoste din care ai ceva de învățat.

Am apreciat în " Destine la limită " că povestea de dragoste dintre protagoniști a fost cu grijă clădită. Chiar dacă există atracție între ei încă de la început, mai întâi petrec momente frumoase împreună, se cunosc și abia apoi se îndrăgostesc. Deși Echo și Noah par la început atât de diferiți, mie mi s-au părut în cele din urmă foarte asemănători.

Este un roman intens din punct de vedere emoțional. " Destine la limită " e mult mai mult decât o simplă carte de dragoste. Te învață să lași trecutul în urmă și să ai curajul să privești înainte și să lupți, indiferent de cât de negru a fost totul până acum. E o carte despre maturizare, despre puterea de a lua o decizie. Aș putea chiar să spun că este o carte despre autocunoaștere.

Poți să spui că este o carte despre oameni și prietenie în același timp. Noah îi are pe Beth și pe Isaiah care îi sunt aproape fără să aștepte nimic în schimb. Pe cealaltă parte, Echo o are pe Lila. În viața lui Echo este și Grace, o " așa- zisă prietenă " pentru care contează mai mult statutul social decât prietenia. Ea reprezintă tipul de persoană care îți zâmbește când ești sus și te calcă în picioare atunci când cazi.

Stilul de a scrie al autoarei Katie McGarry este foarte ușor de citit și totuși atât de încărcat de sentimente. Povestea este relatată la persoana întâi din două perspective, a lui Echo si al lui Noah ( un capitol unul, un capitol celălalt ). Decizia de a pune cititorul în pielea a două personaje este de multe ori riscantă pentru că până și autorul trebuie să privească întreaga poveste din două unghiuri. Dar, în cazul acestei cărți a fost o alegere înțeleaptă pentru că ceea ce simt Noah și Echo e mult mai bine detaliat și astfel nu este neglijata psihologia niciunuia dintre personajele principale. Ceea ce mi-a mai plăcut a fost că autoarea știe să spună multe în puține cuvinte. Are un adevărat stil de povestitor și cu siguranță că voi mai citi și celelalte cărți pe care le va publica.

Cred că titlul " Destine la limită " face referire la încercarea lui Noah și a lui Echo de a se autodepăși, de a avea curajul să lupte pentru ceea ce-și doresc și de a nu mai privi în urmă.

Povestea te marchează, îți atinge sufletul și te face să te gândești cât ești de norocos. După ce citești această carte realizezi că a avea atât de multe persoane dragi lângă tine nu este ceva ce ți se cuvine și că trebuie să prețuiești și să mulțumești pentru norocul pe care îl ai. Dacă vă așteptați la o simplă poveste de dragoste, cartea asta nu e pentru voi. Deși e uneori tristă, te face să fi optimist.

Noah a pierdut totul – pe frații lui, pe părinții lui și casa în care stăteau.Echo nu o mai are pe mama ei, pe Aires, fratele ei și viața alături de tatăl ei nu îi aduce prea multă fericire.Amândoi triști cu ceea ce au. Amândoi răniți. Și când se întâlnesc ceva se schimbă. Dragostea vindecă rănile. Dragostea le dă curaj. Dar, vor știi oare să nu depășească limitele? Cine poate stabili care sunt limitele dacă atunci când sunt împreună fericirea nu are limite? Amândoi se schimbă până la final. Nu mai sunt personajele neajutorate care își plâng de milă, ci personaje ce acționează și încep să-și clădească un viitor.

Finalul a fost mai mult decât mi-aș fi dorit. M-am bucurat foarte tare să aflu că această carte face parte dintr-o trilogie. Povestea a avut un ritm atât de alert, iar personajele sunt pur și simplu încântătoare. Acțiunea cărții este originală și asta este un lucru foarte rar întâlnit la romance-uri.Cu siguranță că voi citi continuarea!

Ce mi-a mai plăcut este faptul că autoarea a ales cu grijă numele personajelor. De exemplu, numele de Echo, vine din mitologia greacă de la nimfa Echo care l-a ajutat pe Zeus să o înșele pe Hera. În timp ce Zeus o înșela, nimfa Echo a ținut-o de vorbă pe Hera. Aceasta din urmă o pedepsește pe nimfă și îi fură astfel vocea. Nimfa nu mai poate decât să repete ceea ce alte persoane spun. Dacă e să privești povestea din Destine la limită și Echo nu spune decât ceea ce tatăl ei vrea să audă. La fel ca și nimfa, fata încearcă să-și redescopere vocea, caracterul, curajul de a înfrunta viața de una singură. Pe de altă parte, fratele protagonistei este numit Aires,care se pronunță în limba engleza tot ca și Ares, zeul războiului. În povestea noastră, Aires se înrolează în armată deci participă la un război.

Ultimele pagini au un ritm foarte alert și multe lucruri se petrec în scurt timp. Mi s-a părut că a fost poate un pic prea repede acolo. Aș fi vrut și sentimentele lor în acele momente. În rest, nimic de comentat ...

Și bineînțeles că, după modelul pe care îl folosesc întodeauna pentru recenzii, voi încheia cu un scurt rezumat al cărții prin care voi încerca doar să vă fac curioși. Nu voi dezvălui evenimente importante care să vă strice surpriza.

Viata lui Echo Emerson s-a schimbat într-o noapte. Pe brațe i se întind cicatrici urâte pe care le maschează la școală. Într-o singură noapte s-a schimbat din fata populară pe care tot liceul o salută într-o ciudată fată retrasă care poartă doar haine cu mâneci lungi. Dar viața ne rezervă întotdeauna surprize. Și totul se schimbă când Echo merge la noua terapeută a școlii,doamna Collins. Nimic nu mai rămâne la fel când apare Noah, un băiat care a pierdut totul, asemenea ei. Încep să se întâlnească din ce în ce mai des și să se îndrăgostească. Dar Echo are nevoie de ajutor. Nu-și amintește nimic din noaptea în care totul s-a schimbat. Terapeuta, tatăl ei și mama ei vitregă știu totul dar nu vor să-i spună, considerând că trebuie să-și amintească singură. Ce ar putea fi atât de groaznic încât să nu aibă curajul să-l rostească? Și de ce Echo nu-și mai aduce nimic? Noah ar putea fi cheia ei către fericire și singura șansă să dezlege trecutul. Dar e oare pregătită? Și cu ce preț va veni aceea descoperire?

Punctaj carte: 4.5-5 stele/5 stele

Dacă mai aveți întrebări despre această carte lăsați-le într-un comentariu, aș fi bucuros să vă răspund. Dacă ați citi-o mi-ar plăcea să-mi lăsați un comentariu în care să-mi spuneți cum vi s-a părut.

P.S: Pentru cei care vreți să lăsați comentarii și nu aveți cont Google puteți comenta ca Nume/Adresă URL și lăsa adresa URL necompletată dacă nu aveți un blog sau site.