26 mar. 2013

Recenzie Mostenirea(Eragon #4)de Christopher Paolini

In primul rand tin sa multumesc foarte mult editurii Rao,care mi-a oferit posibilitatea de a citi ultimul volum din aceasta serie.Multumesc mult!

Descriere carte:

A început cu Eragon... Şi se încheie cu Moştenirea. Nu cu mult timp în urmă, Eragon, Biruitorul Umbrei, Călăreţul Dragonului, nu era decât un biet băiat de fermier, iar dragonul său, Saphira, doar o piatră albastră în pădure. Acum, soarta unei întregi civilizaţii se află pe umerii lor. Lungi perioade de antrenament şi lupte au adus cu ele victorii şi speranţă, dar şi pierderi îngrozitor de dureroase. Şi, cu toate acestea, adevărata luptă încă nu a început: trebuie să-l înfrunte pe Galbatorix. Iar când o vor face, vor trebui să fie suficient de puternici pentru a-l învinge. Şi dacă ei nu vor reuşi, nu va mai exista altcineva. Nu va mai exista o a doua şansă. Călăreţul şi dragonul său au ajuns mai departe decât ar fi îndrăznit cineva să spere. Dar vor reuşi ei să-l răstoarne pe maleficul rege şi să reinstaureze dreptatea în Alagaesia? Şi, dacă da, cu ce preţ? 



           "Scopul vietii nu este acela de a face ceea ce ne dorim,ci de a face ceea ce trebuie facut"
                                                            (Brinsingr-Eragon III)

 Am inceput sa citesc cel de-al patrulea volum in luna decembrie a anului trecut si am fost fascinat din nou de lumea minunata din Alagaesia.Mai citisem primele volume din serie in urma cu cativa ani,dar detaliile nu mai erau la fel de bine conturate in mintea mea.Dar,dupa vreo 200 de pagini m-am oprit.Nu ma simteam deloc bine citind ultimul volum din serie la 2 ani dupa ce il citisem pe cel de al treilea.Personajele pareau atat de indepartate si parca nu mai simteam aceiasi placere ca si in timpul in care citisem primele 3 volume.Asa ca a trebuit sa le reiau pe primele trei si apoi,cand am inceput,luna trecuta,ultimul volum mi-a placut mult mai mult.Ma simteam din nou aproape de Eragon si de dragonul sau,Saphira.

"Traieste in prezent,aminteste-ti trecutul,dar nu te teme de viitor,pentru ca nu exista si nu ar trebui.Exista doar clipa actuala."(Eragon II)

Gândurile mele:

Sunt in stare de soc!Nu ma asteptam la un roman final atat de bun.De obicei nu sunt de acord cu extinderile unor trilogii in serii mai mari,dar volumul acesta a fost intr-adevar extraordinar.Am avut parte de mai multa actiune in Alagaesia,de lupta finala dintre Biruitorul-Umbrei,Cavalerul Dragonului,Eragon si Galbatorix.Dar,in aceasta lupta,Eragon si Saphira vor descoperi ceva despre ei si o cale prin care ar putea sa-l distruga pe Galbatorix.Finalul este cu totul neasteptat!

"Aminteste-ti ca multe persoane au murit pentru a apara ceea ce credeau;este destul de comun.Adevarul curaj este sa traiesti si sa suferi pentru ceea ce crezi."(Eragon I)

Un roman care s-a ridicat mult peste asteptarile mele si care ocupa cu siguranta un loc printre seriile cele mai bune de literatura fantasy,dintre care fac parte Harry Potter de J.K.Rowling si Magie de Angie Sage.Multe persoane probabil se feresc sa cumpere seria din cauza faptului ca este foarte lunga(are aproximativ 800 de pagini)si nici celelalte volume din serii nu se lasa mai prejos.Dar,ceea ce este foarte important la aceasta opera este ca autorul nu-si propune sa atinga acest numar de pagini.Fiecare pagina data mai departe te inrobeste intr-o lectura usoara,dar plina de actiune si suspans-ca orice roman fantasy de calitate.

                        "E mai bine sa ceri iertare decat permisiune."(Eragon I)

Cartea este narata din perspectiva lui Eragon,dar mai exista cateva momente in care intamplarile ne sunt povestite de catre Saphira,Nausada si chiar Roran.Mi-a placut ca actiunea este mai alerta decat in celelalte volume pentru ca fiind ultimul volum dintr-o serie este bineinteles si cazul sa lase o impresie buna cititorului.Personajele sunt irezistibile.Mai ales Eragon si Saphira...Intr-o vreme chiar crezusem ca finalul va fi cel preconizat de mine.M-am inselat.TERIBIL!

                    "Cel mai periculos inamic este cel care nu are nimic de pierdut."(Eragon I)

Sincer sa fiu am fost un pic trist dupa ce am citit ultima propozitie pentru ca stiam ca este ultimul volum dintr-o serie pe care am adorat-o si ca odata cu incheierea ei,ma voi desparti de niste personaje de care am ajuns sa ma atasez si alaturi de care am crescut.Cu toate acestea,am speranta ca,poate intr-o zi,autorul se va decide sa debuteze pe piata de carte internationala cu o alta serie,sau va continua aceasta serie cu un roman la fel de bun.

                       "Respecta trecutul.Niciodata nu stii cum te va afecta"(Eragon I)

Va sfatuiesc sa acordati o sansa acestei serii.Mie mi-a placut foarte mult si sunt convins ca,va va placea si voua!

Carte oferita spre recenzie de catre editura Rao!Multumesc...



1 comentarii:

Superba recenzie!Felicitari!Jos-palarie!Tine-o tot asa!

Trimiteți un comentariu

Fiecare gând e important pentru mine! =)