9 apr. 2012

Recenzie Se numea Sarah de Tatiana de Rosnay

"Zakhor.Al Tichkah"

Probabil va intrebati de ce am inceput recenzia cu acest citat emotionant repetat de cateva ori in carte.Este in limba ebraica si traducatoarea ne specifica ce insemana:"Aminteste-ti.Nu uita niciodata"
 Am cumparat aceasta carte inainte de vacanta de iarna si nu am citit-o pentru ca mi se parea destul de ciudata.Mama mea,insa a citit-o si a zis ca ar fi foarte interesant daca as citi-o si eu.Si ei bine,dupa doua luni am facut-o si nu pot spune ca regret.
  Am citit multe carti la viata mea,dar niciodata nu am plans atat de mult ca la aceasta carte.Reuseste sa transmita niste emotii foarte intense: tristete,disperare si durere.Nu voi spune ca este o carte vesela in care toata lumea primeste ce merita si ce-si doreste.Dimpotriva,este extrem de trista si socanta.O poveste despre cat de mult te poate schimba un singur eveniment,cat de mic,si cat de greu iti este apoi sa treci pestre tot,sa incerci sa uiti si sa realizezi ca in final,nu poti.
 Voi v-ati gandit vreodata cat de norocosi sunteti ca aveti niste parinti alaturi de voi,care va ajuta si va protejeaza,care va iubesc necondititonat?Ei bine,ar trebui pentru ca noi toti incepem sa pretuim lucrurile materiale si nu pe cele spirituale care in final,conteaza.Doua zile a durat aceasta lectura extrem de placuta si usoara.Cartea a fost scrisa in limba engleza,desi autoarea este din Franta.Asta nu conteaza foarte mult.E important mesajul pe care il transmite cartea.Daca vezi pe cineva care este luat de pe strada de catre politie faci ceva?Nu,sigur ca nu pentru ca nu te afecteaza in mod direct,dar te-ai intrebat vreodata ce traieste oare acel om?Nu,sigur ca nu.Oare de ce?Pentru ca suntem oameni si ne pasa doar de propria noastra persoana si asta ne aduce in situatii ca cea din acest roman extraordinar de sensibil si terifiant,"Se numea Sarah"de Tatiana de Rosnay.

Sarah este o micuta fetita evreica in varsta de 10 ani.Viata ei a fost una fericita,dar totul se schimba in iulie 1942,cand ea si familia ei sunt arestati de politia franceza.La inceput credeau cu totii ca aveau sa fie deportati din cauza ca sunt evrei,dar in final ei realizeaza ca situatia este mult mai rea.E vorba despre o razie,mai exact,razia de la Velodrome d'Hiver,realizata de politia franceza si soldatii nazisti.Un alt incident dintr-un fenomen extrem de tulburator si anume,Holocaustul.Despartita de familia ei,Sarah decide ca trebuie sa evadeze cat mai repede pentru ca ascunde un secret tulburator.Inainte de a pleca,l-a incuiat pe fratele ei in ascunzatoarea lor secreta(in genul unui dulap),convinsa ca peste cateva ore se va intoarce sa-l elibereze.
 60 de ani mai tarziu,Julia,o jurnalista americana,casatorita cu un francez atractiv pe nume Bertrad,care are o fata de numai zece ani,Zoe si care este stabilita la Paris trebuie sa scrie un articol cu ocazia comemorarii razie de la Vel' d'Hiv.In timpul investigarii sale,ea descopera toate ororile suportate de evrei in timpul acestei razii,care reprezinta un eveniment tulburator din istora Frantei si povestea micuteti Sarah,de care se simte inexplicabil atrasa.Cu cat va sapa mai adanc in povestea micuteti fete evreice,ea va descoperi ca viata pe care o are este una extrem de buna in comparatie cu ce a trait fetita.Si brusc,ii vine o idee foarte interesanta pentru articol.Va reusi ea sa o gaseasca pe Sarah vie si sa o convinga pe aceasta sa-si spuna povestea?

Va recomand aceasta carte din toata inima!O puteti comanda la una dintre linkurile de mai jos daca vreti sa descoperiti impreuna cu Julia cum si-a trait Sarah viata din aceea noapte tulburatoare:
 aici(de la Libraria Online Libris)
 aici(de la Libraria Online Elefant.ro)