18 dec. 2011

Recenzie Divergent de Veronica Roth


I "Divergent"de Veronica Roth este cea mai buna carte pe care am citit-o pana acum.Desi am citit si primele 2 volume din seria "Jocurile Foamei"va pot spune ca "Divergent"este mult mai buna.
  Mi-a placut in special si povestea foarte originala.Autoarea imparte Chicagoul distopic(locul unde se desfasoara actiunea)in cinci factiuni,fiecare avand cate o trasatura pe care ar trebui sa o avem cu totii.
Abnegatia-altruismul;
Candoarea-sinceritatea;
Eruditii-intelgenta;
Prietenia;
Neinfricatii-curajul;
 Personajele sunt foarte bine conturate,toata actiunea bazandu-se intr-un fel pe caracterele lor.Nu am fost deloc surprins sa vad ca cei de la Goodreads au numit-o cea mai buna carte a anului 2011.
  Pur si simplu nu am putut lasa cartea din mana tot weekendul.Roth are un stil inrobitor,plin de idei.Se vede ca este o autoare care scrie cu siguranta si care nu a scris aceasta carte pentru bani,ci pentru placerea de a scrie.
  De abia astept volumul doi al seriei,"Insurgent",care va contine continuarea aventurilor lui Beatrice Prior,un personaj feminin extrem de puternic,care da dovada de mult altruism si curaj.Pur si simplu m-am indragostit de acest personaj atat de complex.
  Un alt atuu al cartii este si coperta,extrem de bine realizata.Ca sa stiti,focul de pe coperta este simbolul Neimfricatilor.Nu-i asa ca e superba?

II  Beatrice este o fata obisnuita,care face parte din Abnegatie,pana in ziua in ziua testului de aptitudini,cand afla ca este foarte speciala.Este Divergenta.
    Ea alege Neinfricatii si curand intra in interiorul unei factiuni,care nu este asa cum credea ea.Este un loc oribil,in care se pune mai mult accentul pe cruzime decat pe curaj.
    In schimb,ea gaseste aici adevarata dragoste.Dar nu apuca sa se bucure de ea,caci afla ca secretul pe care-l pastreaza ar putea-o ucide.Va scapa ea cu viata de initiere?

Nota-10/10

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Fiecare gând e important pentru mine! =)