23 iun. 2011

Recenzie Jocurile Foamei de Suzanne Collins

Sincer să vă spun nu am fost prea convins de succesul acestei serii până când am citi primele 5 pagini.În general citesc multe cărți de la Nemira,Leda,Litera și Tritonic,dar de această carte nu am fost sigur.Am scris această recenzie pentru cei care au citit-o și le-a plăcut și pentru cei care nu au citit-o,dar o vor citi în viitor.Cartea are ca subiect transmiterea Jocurilor Foamei la televizor,un concurs live pe care îl urmăresc locuitorii celor 12 districte.Am simțit și eu teama de a nu fi ales,mă bucuram atât de mult că inițial Katniss nu fusese aleasă să reprezinte Districtul 12,dar abia apoi am înțeles consecințele.Katniss este unul dintre personajele mele favorite și pot spune că este genul de fată care nu duce o viață foarte ușoară,dar care știe să treacă peste greutățile vieți,dar mai ales să supraviețuiască.Este un pesonaj foarte complicat și unul care după umila mea părere ar fi meritat o viață mai bună.Cartea începe cu câteva exemple foarte convingătoare a sacrificilor pe care trebuie să le facă Katniss pentru a-și susține familia financiar,dar și emoțional.Totul pare destul de normal,o poveste de viață începută cu niște sacrificii,așa încep toate cărțile.Așa mă gândeam și eu inițial,dar apoi am intrat mai adânc în sufetul eroinei și parcă simțeam și eu acea continuă stare de pândă a ei în timpul Jocurilor Foamei.Totul se schimbă foarte repede în momentul în care vine ziua alegerii reprezenanților,ziua cea rea în care doi oameni din fiecare district trebuie să-și părăsească familiile,lucru pe care oamenii îl ignoră dacă nu sunt ei cei aleși.Cartea are un stil foarte bine stabilit,acțiunea curge fluent și șochează,este o carte extraordinară pe care v-o recomand din toată inima.Cartea o puteți cumpăra de la editura Nemira,care a adus în tară un roman captivant despre sacrificii,dar mai ales despre viață.Nu-l puteți rata!